Рекомендації учням щодо проходження НМТ

Для того щоб ви могли впевнено впоратися з національним мультипредметним тестом у напруженій обстановціЗНО, почніть готуватися до комп'ютерного тестування заздалегідь. А як краще впоратися з непростим випробовуванням, вам підкаже цей матеріал.

Тренуйтеся.Перед офіційним тестуванням варто виконувати якнайбільше опублікованих тестів – просто заради тренування, наприклад, проходититести ЗНО онлайн. Не можна навчитися добре виконувати тести, не тренуючись на них самих, підмінюючи цю практику іншими видами контролю й самоконтролю. Ці тренування не тільки знайомлять з типовими конструкціями тестових завдань, а й дають вам інший досвід – самоспостереження й оптимальної саморегуляції під час тестування.

Поспішайте.Тренуйтеся із секундоміром у руках. Порівнюйте час, необхідний для виконання тестів зовнішнього оцінювання. Обмежуйте його. Без подібних обмежень, що змушують працювати в максимально швидкому темпі, без імітації змагальної ситуаціїнеможливо змоделювати той стрес (напруження), що викликає будь-яке тестування.

Випробовуйте.У тренуваннях застосовуйте правильну тактику, тобто додержуйтесь усіх рекомендацій, щодо виконання окремого завдання чи тесту загалом. Наприклад, не варто двічі перечитувати малозрозумілу інструкцію, а треба відразу ж ознайомитися з варіантами відповідей. У такому разі зміст відповідей прояснить вам, що ж саме є необхідним в інструкції до завдання. Це конкретний приклад тактики, яку треба випробовувати. Її можна освоїти й ефективно застосовувати, тільки активно тренуючись у тестуванні.

Пропускайте.Треба навчатися пропускати важкі чи незрозумілі завдання. Пам'ятайте: у тесті завжди знайдуться такі завдання, з якими ви обов'язково впораєтесь. Просто нерозумно не дібрати балів тільки тому, що ви не добралися до «своїх» завдань, а застрягли на тих, навчальний матеріал яких вам невідомий. Звичайно, така тактика може принести успіх далеко не завжди. Якщо тест побудований за принципом «сходів» і починається з легких запитань, то не варто пропускати всі перші завдання.

Вгадуйте.Якщо ви не впевнені у виборі, але інтуїтивно можете віддати перевагу якійсь відповіді перед іншими, то інтуїції варто довіряти! Така довіра зазвичайприводить до приросту балів.

Виключайте.Багато завдань можна швидше виконати, якщо не шукати відразу правильну відповідь, а послідовно виключати ті, які явно не підходять. Метод виключення дозволяє концентрувати увагу всього на одній-двох відповідях (а це легше), а не відразу на п'ятьох-сімох (що набагато складніше).

Скорочуйте вибір.Якщо кілька відповідей (1–2) із чотирьох чи п'яти варіантів здаються вам зовсім невідповідними, а інші такими, що підходять з рівною ймовірністю, то правильніше буде не пропускати це завдання, а намагатися вибрати відповідь з інших просто навмання. Шляхом такої тактики ви отримаєте більше балів. Це – теорія ймовірності. Адже «негативне знання» (про те, яка відповідь точно не підходить) – це теж знання, і нерозумно відмовлятися від його використання.

Думайте тільки про поточне завдання.Коли ви бачите завдання (запитання), забувайте все, що було в попередньому: зазвичай завдання в тестах не пов'язані одне з одним, тому знання, які ви застосували в одному (уже виконаному вами), як правило, не допомагають, а тільки заважають сконцентруватись і правильно виконатиінше завдання.Ця установка дає безцінний психологічний ефект – забудьте про невдачу в минулому завданні (якщо воно виявилося вам не до снаги). Думайте тільки про те, що кожне нове завдання – це шанс набрати бали.

Читайте завдання до кінця.Поспіх не повинен спонукати вас зрозуміти умови завдання за «першими словами» й добудовувати кінцівку у власній уяві. Це відмінний спосіб зробити прикрі помилки в найлегших запитаннях.

Не засмучуйтеся.У будь-якому професійно підготовленому тесті є завдання, з якими ви просто не зможете впоратися. Більше того, усі 100% завдань зможуть виконати лише одиниці! Тому немає ніякого сенсу розхлюпувати емоційну енергію на передчасну роздратованість.Навіть якщо вам здається, що ви припустилися багатьох помилок і просто завалили тест, пам'ятайте, що дуже часто таке відчуття є помилковим: при порівнянні ваших результатів з іншими може з'ясуватися, що інші допустили ще більше помилок. У підсумку ви одержите якщо не найвищий тестовий бал, то цілком пристойний.Ця установка особливо знадобиться «круглим відмінникам», які звикли при звичайних методах контролю домагатися максимального результату. Якщо ви хочете стати класним «тестовим бійцем», навчайтеся не тільки завдаватиудари, а й «тримати» їх (якщо висловлюватися термінами боксу). Треба категорично відмовитися від «комплексу відмінника», який не звик непохитно переносити окремі локальні невдачі.

Заплануйте два кола.Сплануйте середній час на кожне завдання таким чином, щоб за дві третини (максимум три чверті) тестування пройти всі завдання «за першим колом». Тоді ви встигнете набрати максимум балів на легких для вас («своїх») завданнях, а потім зможете поміркувати й дібрати щось на важких, які вам спочатку довелося пропустити.

Психологічна підготовка до іспитів

Для того, щоб у кризовій ситуації не втрачати голови, необхідно не ставити перед собою надзавдань і надмети. Не варто чекати, доки ситуація стане катастрофічною. Починайте готуватися до іспитів заздалегідь, помалу, частинами, спокійно. Якщо дуже важко зібратися із силами і з думками, спробуйте запам’ятати спочатку найлегше, а потім переходьте до вивчення складного матеріалу. Щодня виконуйте вправи на зняття напруження, втоми, на розслаблення.



/Files/images/vnimanie2.png Подолання тривожності

1. Запишіть на аркуші паперу те, що вас непокоїть. Покладіть його під подушку або в шухляду столу на сім днів. Доти, можливо, проблема вирішиться сама собою або її вже розв’яжете ви.

2. Запитайте себе: «Чи допомагає хвилювання впоратися із ситуацією?» Коли ви зрозумієте, що ні, придумайте щось, що справді могло б допомогти вам.

3. Якщо ви можете порадитися з батьками, зробіть це. Попросіть їх підтримати вас. Якщо ви не можете поговорити з батьками, знайдіть іншого дорослого, якому ви довіряєте, і поговоріть із ним або нею. Удвох ви, напевно, придумаєте розумний план, як впоратися з вашим хвилюванням.

4. Пам’ятайте: занепокоєння — це емоція, а не метод розв’язання проблем.

5. Якщо ваші переживання стали нав’язливими, зверніться до психолога.


Запам’ятовування матеріалу

/Files/images/memory.jpg 1. Запам’ятати легше те, що розумієш.

2. Психологи встановили, що наша оперативна пам’ять за одночасного сприйняття здатна утримати і потім відтворити в середньому лише сім об’єктів. Тому матеріал краще розбити на смислові частини, бажано, аби їх було не більше семи. Смислові частини матеріалу необхідно збільшувати й узагальнювати, виражати головну думку однією фразою.

3. Не слід квапитися, за будь-яку ціну запам’ятовувати складний текст, не розібравшись у його внутрішніх зв’язках, не зрозумівши міркувань автора. Серед другорядного потрібно виявити найголовніше.

4. Використовуйте асоціації. Метод локальної прив’язки полягає у побудові для ряду, який ви намагаєтесь запам’ятати, об’єктів іншого ряду - опорного, з добре знайомих або легких для вивчення пунктів. Таким опорним рядом може бути послідовність кімнат у вашій квартирі, будинків на вашій вулиці тощо. Людина спочатку заучує опорний ряд, а потім використовує його елементи, аби зіставити з ними елементи завченого ряду. Отже, якщо в матеріалі мало внутрішніх зв’язків — озирніться довкола. Уявіть обстановку, в якій ви вивчали матеріал, і ви пригадаєте його, адже отримані одночасно враження запускають механізм згадування.

5. Не завжди що більший обсяг матеріалу, то важче його запам’ятати. Великий уривок вивчати корисніше, ніж короткий вислів


/Files/images/pic-1.jpg Як підготуватися до ЗНО

1. Місце для занять: приберіть зі столу зайві речі, зручно розташуйте необхідні підручники, посібники, зошити, папір, олівці. Можна ввести в інтер’єр кімнати жовтий і фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність. Для цього буває достатньо якоїсь картинки в цих тонах.

2. План занять. Плануючи кожен день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні вивчатимете. Не взагалі: «Трохи позаймаюся»,— а які саме розділи і теми.

3. Розподіл матеріалу. Почніть зі складнішого, з того розділу, який знаєте найгірше. Але якщо вам важко «розгойдатися», можна почати з того матеріалу, який найбільш цікавий і приємний. Можливо, поступово увійдете до робочого ритму, і справа піде.

4. Чергування форм роботи та відпочинку. Чергуйте заняття і відпочинок, скажімо, 40 хвилин занять, потім 10 хвилин — перерви. Можна у цей час помити посуд, полити квіти, зробити зарядку, прийняти душ.

5. Робота з матеріалом, виділення головного, значущого. Не треба прагнути до того, аби прочитати і запам’ятати напам’ять увесь підручник. Корисно структурувати матеріал, складати плани, схеми, причому бажано їх записувати. Плани корисні і тому, що за ними легко повторити якийсь матеріал.

6. Оптимальний графік. Для початку добре визначити, хто ви — «сова» або «жайворонок», і залежно від цього максимально завантажувати ранкові або, навпаки, вечірні години.

7. Обов’язково висипатися та правильно харчуватися!

/Files/images/Телефони 2.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 415

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.